Yüz(2018) Polonya yapımı, yönetmenliğini Malgorzata Szumovka’nın, baş rolünü ise Mateusz Kościukiewicz üstlendiği dram filmi Berlin Uluslararası Film Festivali’nde jüri özel ödülüne layık görülmüştür.
Yüz nakli ameliyatını konu alan filmde aynı zamanda derin bir kimlik ve toplum eleştirisi yapılıyor. Filmin ana karakteri , Polonya’da bir kasabada yaşayan ve buradan kurtulma hayalleri kuran, metal müzik tutkunu Jacek. Filmin tamamına baktığımız da aslında Jacek’in hayatı ikiye ayrılıyor. Kaza öncesi ve kaza sonrası. Jacek yaşadığı kasabada çok sevilen fiziksel özellikleri standartların çok üstünde ve çok mutlu bir ilişkisi olan bir genç.
Aynı zamanda da yeryüzünün en büyük İsa heykeli olması planlanan İsa heykelinin inşaatında çalışmaktadır. Fakat bir gün çalışma esnasında vahim bir kaza geçirir. Kazanın ardından Polonya’nın ilk yüz nakli uygulanır. Lakin ameliyatın ardından herkesin Jacek’e karşı tutumları değişir.
Kimlik, beden ve toplum politikalarına ciddi ancak kara mizahı ihmal etmeyen bir bakışla yaklaşan Szumauska, filmini ”Yetişkinler için bir masal.” olarak tanımlıyor. Bu filminde de Katolik Polonya’nın çoğu zaman bağnazlığa kaçan inanç sorununu da irdelemeye devam ediyor.
Aynı zamanda kimlik toplum eleştirisinin yanı sıra dinsel sadakat eleştirisini de yapıyor. Filmin ilk sahnesinde bir mağazanın iç çamaşırı indiriminde insanların izdiham yarattığını görüyoruz. Fakat dünyanın en büyük İsa heykeli yapımı için yardım toplanamaması ve birkaç sahne sonra Jacek’in sağlık giderleri için hiçbir yardım yapılamaması bizi içimizdeki çelişkiyle yüzyüze bırakıyor..